Wednesday, 26 December 2012

cuti sem yang membosankan

kekadang kesedihan tu mampu menguatkan jiwa
semakin lama duk kat rumah nie..macam macam ain dengar..mak taknak dah support ain study...mak cakap duit elaun ain dapat tu  dah cukup untuk hidup ain...sedih ye..

.bukan sedih tak cukup duit..ain terfikir ain selalu susah kan mak ke???then abang2 ain lak do and say the same thing...how can i to be brave like this???sedih sangat...tak ape la ain...ini kehidupan...mungkin sebelum ini ain terlalu dimanja kan... itokey...hehhehhee...sepanjang duduk duk kat rumah sebulan nie..ain tak rase pape pun...macam takde makna ye ain balik kampung kali ini.... ye la adik beradik semua dah besar...ain je la tengah nak suke2 dalam  waktu gini...tak ape la ain sabar je la... saat dengar orang lain happy asyik cakap cuti sem nie macam tak cukup...bagi ain cuti ini cukup dengan kebosanan...mak tension dengan sakit nya,,ain dijadikan tempat lepas marah...dengar je la...then keluar telinga kiri...bukan stakat tu je..asyik nak sama kan ain dengan orang lain..okey la fine i know u want me to be better person n good girl... setiap ain telan je perasan nie...
dengar telinga kanan then keluar kiri

kadang2 terfikir..kita yang jaga dia siang malam kita gak la yang dimarah..walaupun nak marah kat yang lain.

.mungkin mak dah serabut dengan sakit ye...kita telan je dan buang je...tak nak amek hati sangat dengan mak..another more pasal kak ain...ye la ain dengan akak xsebulu....entah la...tak taw la nape jadi macam nie...dia kan anak sulung so dia selalu betul...dia rajin dia baik dia lah segalaye dimata mak...kadang2 cemburu gak..npe la ain tak macam dia??rajin baik...makabah syg dia...kadang ain pelik kenapa ain je lain dari semua nie,,,ain yang paling nakal ain yg banyak sakit ain tak pandai macam yang lain..ape pun ain malas nak fikir sangat pasal akak tu..bia je la...itu hidup dia..nie hidup ain..ain mesti kuat kan diri..pelik la dunia nie....kenapa la ain dapat goverment nie?dah tak semangat dah...sebab dapat nie mak abah tak xambik port lg pasal ain... tapi ain bersyukur jugak bia ape pun jadi ain jadi diri ain...ain ada semangat diri ain...jangan bergantung pada orang lain..jadi diri sendiri...kadang kalo ikut hati satu hari nanti tak payah kahwin..hidup je sendiri... tak payah sakit hati dan menyakitkan hati orang lain. apa yang jadi sekarang ain hanya berdoa dan mengharapkan kebaikan yang datang dalam hidup ain.nak citer cikit doa ain nie..ain selalu minta diampun kan semua dosa mak abah ain adik beradik ain sdara mara then dimmmurah kan rezeki...heheheh ain pun minta dengan allah yang ain nak lelaki terima ain..mampu memimpin ain yang baik hati yang sentiasa berusaha nak maju kan kehidupan di dunia dan akhirat.. ..ape pun nak cakap cuti semestar nie la yang paling membosankan...
tangisanku melegakan perasaanku
kesedihan ini ain luahan kan untuk tenangkan diri sendiri.... ain simpan semua ye disini..anggap je la everthing is nothing..heheheh...

ku lindungi semua kesedihanku dari mu..agar mu sentiasa gembira disisiku 





No comments:

Post a Comment